lördag, januari 31

SOLEN

Jag undrar var solen är,hjälper det kanske med en soldans ute på åkern. Men då blir jag väl intagen för vård om det är någon som ser mig.
Johannes fick fixa åt mig idag med,kom inte ihåg hur jag skulle göra.Jag mutade honom med potatismos,köttbullar och strömming.Nu är han med morfar till skogen,det måste köras hem ved så vi får varmt i stugan.
Det är allt tur att vi har våra barnbarn,så de kan hjälpa oss gamlingar. Nu skall det gå att kommentera min blogg säger Johannes.
Ha en fortsatt bra dag hälsar blogghebbe.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Tycker du ska ta en dans på åkern, kan det hjälpa så vore det bra.
Värmen fixar EO-n åt oss som tur är.
Ha det bra på landet.

Anonym sa...

Här skiner solen idag lite från och till så du kanske har vart ute på åkern och "sol-dansat"?
Kram Maria

Hanna sa...

Det skulle jag alt vilja se när du sol-dansar! haha!!