fredag, februari 6

Snö

Alice och jag har kastat snöboll,hon hoppar upp i luften och fångar dom. Idag när vi gick efter dikeskanten flög det upp en stor fågel,då blev det fart jag hann knappt med. Men jag är inte bara ute och leker,lite nytta blir det ibland.Har bakat havre,kokos muffins med noblesshjärtan uppå.
Men allt går inte bra gjorde misslyckad fläskpannkaka,den såg ut som en sportmössa men vi åt den ändå.Till Fjugesta och Berga en tur i snömodden behövde handla lite. Nu är det slut bloggat för idag.Hej då.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du faster att jag brukar ha en fläskpannkaka ( på sydnärkingska heter det mössa) på mig när det är kallt ute.Freja o Jag har spelat Frejaboll.Spelas så här:Jag kastar upp en boll om vi hittar den i snön,el en gammal handske.Freja springer och hämtar den.Hansken brukar hon ruska som ett byte ungefär.Har man inget sådant så går det bra med snö.Jisses vad hon snurrar runt i luften och hugger efter snön.

Junne sa...

Jag kan komma och äta upp fläskpankakan

Hanna sa...

Jag kan också komma och äta upp fläskpankakan! Fast dem där kakorna du hade gjort dem värkar mumsiga!!:)

Anonym sa...

Hejsan!
Du är utmanad! :-) En kul och lite annourlunda grej! Kika in i min dagbok så får du se!
Stor Kram Maria