söndag, maj 10

Nästan en vecka sedan.

Nu har det luktat svinskit i flera dagar.
Inte nog med det kobonden började oxå köra ut skit.
Min näsa tål snart inte mer,men ute måste man ju vara ändå.
Nu tänker någon det får jag ta för jag bor på landet.
Vedklyvningen har John-Erik fått ta över.
Det var bara stora vedkubbar kvar,dom klarar inte jag.
Slägga o kilar måste till för att få isär dom.
Jag har jobbat 22 timmar med veden,det har gått bra.
I torsdags fyllde Anita H år,så det blev fika på kvällen.
Lördag: Kinna,Neson,Bettan o Hanna kom på besök.
Det blev prat o fika jag hade bakat årets första rabarberpaj.
Neson fick försenad 25-årspresent.
Söndag:Idag har vi haft kalas för Jonatan,han fyllde 12 år i fredags.
Så det har blivit mycket fika nu i några dagar.

Imorgon kommer Johannes han skall ha sin prao här.
Så vi får se vad han skall göra under den tiden.

Nu säger blogghebbe hej för den här gången.

4 kommentarer:

Christina sa...

Det är bra att Jontelerik hjälper dig med de stora vedkubbarna.För det är liet farligt,faster kan hugga sig i tummen.

Kinna sa...

Det var en god rabarberpaj, men mina favvosar är ändå kanlebullarna och saften. Kände ingen svinskit när vi var där. Ha det så bra och ta hand om er! Kram

Christina sa...

ja du det var full speed på en gång.Jan-Åke o jag hamnade på altangolvet vid entren.Med mate kom det utfarandes en svart pälsboll med 8 ben,2 huvuden o två svansar.Nej men väl Chanel o Gucci.
Gucci som är yngre o mindre än "vår" tös,var den som det var mest fart i.Hon skällde lite med. för att hon tyckte väl att hon skulle göra sig hörd.Men Chanel var lugnare,gick o hämtade en leksak som hon började ruska med.Och sen satt vi där emd varsin pudel i knät J-Å o jag.Inga kontaktsvårigheter där inte.Hon kom även när jag kallade på henne.
Mate o husse godkände oss också.Så nu är man pudelmatte igen.

Neson sa...

Nu har jag inte varit inne å läst bloggar på ett bra tag! å inte skrivit särskilt mkt heller.. men tusen tack för present och jättegott fika! ca 1.5 vecka kvar i Gbg sen ska jag hem å jobba..! ha det bra med dina små voffsingar :)