torsdag, juli 30

Några dagar i juli.

Johannes här i måndags börjat måla på gamla ladugården.
Den behöver snyggas till med lite färg.
På kvällen tränade vi inför dansen på onsdag.
Tisdag: Anita och jag på vift i Örebro.
Vi var till Naturens hus och Rynningeviken.
Väldigt fina ställen som jag inte besökt förut.
Vi fikade gott,och promenerade i solskenet.
Anita tycker jag behöver se något annat än Hidinge.
Plockade 3kg röda vinbär när jag kom hem.
Onsdag: Johannes här en stund o rödfärgade.
Jag börjat klippa av vete för torkning.
På kvällen dansade vi i Rånnesta vid Tysslingen.
Mycket folk hade samlats i den fina sommarkvällen.
Hässelby-Anders underhöll med spel och sång.

Idag har vi varit till Rusta och kollat priser på färg.
När vi kom hem så vräkte regnet ner,lite åskmuller oxå.
Nu har jag inte mer att skriva om för denna gång.
Hej från mej.

Inga kommentarer: