lördag, juli 4

Safirbröllop.

Hej på er alla som läser min blogg.
Idag för 45 år sedan var det bröllop i Hidinge gamla kyrka.
Vi har firat lite idag,flaggan i topp förstås som den skall vara en sådan här dag.
Jag fixat en tårta med årets första egna jordgubbar som garnering.
Susanne,Ann-Britt o Sven-Arne här och fikat med oss.
Ann-Britt o Sven-Arne har firat sin 35 åriga bröllopsdag.
I måndagskväll blev de mormor o morfar.
Helena o Johannes fick en son på nästan fyra kilo.
I bland händer det mycket på en gång.

Idag har det åskat och regnat,jag gillar inte åskan.
På kvällspromenaden med Alice,blev jag bromsbiten.
Det svullnar o kliar överallt,måste badda med salubrin.
Men det går nog över tills i morgon hoppas jag.

God natt önskar blogghebbe.

5 kommentarer:

anita sa...

Hej!
Glömde gratta till Safirbröllopet när jag ringde.
Säger Grattis nu.
Jag minns dagen för 45 års sedan. Mycket folk och trångt, men trevligt.
Ja, det var på den tiden man var ung och vacker, nu är man bara och.

Hanna sa...

Grattis Mormor ovh Morfar!
Inte viste jag att ni firade Safirbröllop i år! 45 år sen, det är längesen! Då fanns inte jag så då var det verkligen längesen!:)
Krammar Hanna!

Christina sa...

För 45 år sedan då var jag bara 5 år.Tänk vad tiden rinner undan.

Christina sa...

Nu gjurde jag mig yngre än vad jag är.VI PLUSSAR PÅ ETT ÅR 6 ÅR SKALL DET VARA!

Karolina sa...

Grattis i efterskott! Kram