onsdag, december 16

En härlig dag med yrväder.

I går fyllde jag många år,gissa om ni kan.
Syster,barn,barnbarnen,övrig släkt kom och grattade mig.
Flera telefonsamtal,ett från Kinna i Afrika tänk att sladden räckte så långt.
Fick blommor,pengar och en kaffebryggare moccamaster.

I lördags var det lucifest i mässen.
Pigorna hade diktat verser om drängarna.
De fick ställa sig upp och ta emot vår hyllning till dom.
En ros till var dräng delades ut,även till killarna i orkestern.
Två små söta flickor var oxå med som lucia o tomte.
Vi var över 80 st som åt,sjöng o dansade på kvällen.
Det var en lyckad kväll med glada dansare.

I dag har John-Erik plogat o dragit loss bilar som fastnat i snön.
Vägarna här omkring yrar igen på en gång när det blåser.
Jag o Alice har busat i snön,hon far som en vilde i snön.
Vi gillar snön,det är ju bättre än regn o slask.
Men nu får det bli bra väder,så vägarna håller sig torra.
Det är många som skall ut o köra på vägarna nu till julhelgen.

Jag har bakat saffransbullar nu på eftermiddagen.
Städ,tvätt matlagning hör också till vardagen.
Alice fäller hår nu så dammsugaren o moppen får jobba.

Nu skall jag hänga tvätt,och plocka ur diskmaskinen.
Sedan blir det att titta på bönderna i kväll.
Säger hej för denna gång/blogghebbe.

4 kommentarer:

Christina sa...

Jag vet ju att "haster" fyllde 25 och litet till.

Kinna sa...

Låter härligt med Luciafesten! Ja, det får inte bli yra när vi skall köa upp från Helsingborg till Åmmeberg. Det får gärna vara lite bättre väder när vi skall landa på lördag morgon också. Snart ses vi! Jippie!! Kram

Hanna sa...

Får komma till dig Mormor någon dag och busa i snön och äta saffransbullar.:)
Det är tur att Morfar finns så han kan dra loss bilar från snön.

Kram Hanna

Anonym sa...

vadå har du moppe