onsdag, december 2

En vacker dag.

Vilken dag,sol o marken vit av rimfrost.
Det har blivit två härliga promenader.
Sedan borstning av Alice,hon fäller mycket nu.
Hoppas vi får behålla det kyliga o torra vädret.
Jag o Hanna vill ha snö,även Alice gillar snön.
Inga mängder,men bara så det blir lite ljusare.
I morgon har vi födelsedag här,Alice fyller 5 år.

I lördagskväll var J-E o jag och åt julbord på Degernäs Herrgård.
Vi åkte buss tillsammans med kompisar i Piga o Dräng.
Maten smakade bra,så man äter alldeles för mycket.

På söndagen var Hanna,Hugo o Kim här,fixade med sin ved.
Träning till lucia o motionsdans i mässen.
Motionsdansen var den sista för den här terminen.
Jag överlämnade blommor till ledare och spelman.

I dag har jag pyntat byrån i hallen med alla mina tomtar.
Så tvättade jag köksfönstret men det blev inte bra,nu får det duga ändå.

Blogghebbe säger hej för denna gång.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Jaa Mormor, snö vill vi ha!:)
Grattis i förskot Alice!
Kramar Hanna

Christina sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN ALICE!

Kinna sa...

Du får gratulera från oss här i Pretoria, ska ta ett eftermidags dopp nu. Ha de bra! Kramar