fredag, april 17

Ogräs.

Hej på er alla som läser min blogg!
Jag undrar vem som sår ogräs i mina rabatter.
Det är inte roligt att rensa o rycka ogräs,svårt är det att få bort.
Annars går dagarna som vanligt,städ,tvätt,mat o promenader.

Ikväll har jag börjat med veden,det är mycket som skall klyvas.
Det är roligare att klyva ved,än rensa ogräs tycker jag.
Får se hur min arm o axel klarar ved klyvningen.
Johannes skall komma o hjälpa till i morgon.
Men han vill hellre köra traktor tror jag.

Ha en bra helg!

5 kommentarer:

Junne sa...

det är ju roligare att köra traktor, men jag kan ju göra båda

Anita sa...

Vilken tur du har som har barnbarn som kan hjälpa till.
Som tur är har jag inte ved som ska klyvas.
Betalar dyrt till E:on för att få värme,
Vad heter Jonatans blogg?

Christina sa...

Ogräs kommer nerifrån och växer uppåt.Akta tummen när du hålls med veden.

Kinna sa...

Hi hi hi, ogräs och vedklyvning behövs inte i lgh på Wrangelsgatan. Jag och Stefan ska ta varsin solstol och gå ner till stranden vid havet idag :-)

Maria, Hero & Whoopee sa...

Har inget ogräs jag heller...men der är nästan så jag saknar å ha det, såg huset i Lanna du pratade om på Hemnet. Det är ju ganska litet men ligger rart! :-)
Ha en fortsatt skön helg hälsar Maria, Hero & Whoopee