måndag, juni 22

Dans o mat.

Midsommarafton: Vi började öva tidigt på förmiddagen i mässen.
Dansade först i Baggetorp,sedan sill,potatis,gott fika hos Viola o Pelle.
Sedan åkte vi gammal lastbil på grusvägen till Klunkhyttan.
Där restes midsommarstången o vi dansade,mycket folk där som vanligt.
Därifrån bar det av till Högan,som var vårt sista uppträdande för dagen.
På kvällen hämtade Viola o Pelle oss vi var bjudna till Mårtenstorp.
Midsommardagen: Lite trötta efter gårdagens alla danser.
Susanne,John-Erik o jag åkte en sväng till pappas grav i Fellingsbro.
På kvällen kom Hugo han sov över här till söndagen.

Idag har jag varit till Örebro,justerat mina nya glasögon.
Har börjat måla våra trädgårdsmöbler de såg så tråkiga ut.
Kanske blir dom lite snyggare nu,hoppas jag på.
Susanne varit här och bjudit oss på jordgubbar o glass.

Nu har jag inget mer att skriva om.Hej från blogghebbe.

2 kommentarer:

Maria sa...

Det var trevligt att träffa dig och kusinerna i söndags! Kram Maria & co
PS: Bilder från Bali i min blogg!

Christina sa...

Som ni dansar så är ni väl med i Let's dance nästa år:-)?