söndag, juni 14

Regn.

Skall försöka knåpa ihop några rader på bloggen.
Har varit ganska dåligt väder hela veckan.
Onsdag: Var på skolavslutning i Vintrosa skola.
Jonatan slutar i femman,Hugo slutar i sexan.
Många anhöriga hade samlas i jumpa salen.
Alla barnen var duktiga,de både sjöng o spelade.
Sedan fick vi samlas i klassrummen o fika,för regnets skull.
Jag snikade till mig både kaffe o tårta,hos Jonatan o Hugo.
På kvällen körde Anders klass 6 i sin gamla lastbil,till Lögardammen.
Vädret var inte det bästa,men barnen tyckte det var kul ändå.
Fredag:Hämtade AnneChatarine o Per för vidare färd mot Fjugesta.
Hos Viola o Pelle blev vi bjudna på god mat o fika, innan Riseberga.
Väl påpälsade med extra tröjor,byxor,vantar o regnkläder.
Bänkade vi oss på hårda bänkar,för att se Nils Holgerssons resa.
Föreställningen var bra,alla var så duktiga o glada trots vädret.
Tycker alla som kan skall försöka ta sig till Riseberga och se den.
Lördag: Börjat sy om en gardinkappa till köket,hoppas den blir bra.
Söndag: Åkte till Coop Lillån o handlade,köpte ny dammsugare.
Passade på att fika hos Anita o Dwight på Kyrkvägen.
Susanne o pojkarna här en stund på kvällen.
Nu orkar jag inte skriva mer. Hej då från blogghebbe.

3 kommentarer:

Christina sa...

Har redans ett teater på Riseberga,i strålande sol desutom.Arns Cecilia.

Anita sa...

Hej!

Glömde skicka med dig din form hem.
Minnet är inte det bästa tydligen.
Men mina blåa bil hittar trots rondeller till Hidinge någon gång hoppas jag.

Kinna sa...

Hej hej hej haster! Du får ta med dig din syster och ta en tur på Göta kanal i sommar :-)