torsdag, november 26

Milt,regn,blåst.

Jag vill ha lite kallare o soligare väder snart.
Promenader i regn är inte så kul,både Alice o jag är våta o skitiga.
Idag har jag varit hos Gunilla,vi plockade ris o kvistar i skogen.
Sedan visade hon mig hur man gör en krans av det vi plockat.
Jag fixade till en krans,den blev rätt så bra för att vara första gången.
Fika med färska saffrans bullar blev det oxå,det smakade bra.

Har pysslat med att ordna till stjärnor o stakar i fönstren.
Tvättning av fönster på utsidan får vänta,det regnar ju jämt.

I går var vi och grattade Goody på 63 årsdagen.
Tänk att jag har så gammal lillebror.

I lördags var Anita,Ann-Britt o Sven-Arne här o fikade.
Men det räckte inte med bara fika,de ville ha sina bilar rena oxå.
Tvättning av Anitas bil o vaxning av Sven-Arne o Ann-Britts bil.

Nu bloggar jag inte mer för denna gång,hej från blogghebbe.

2 kommentarer:

Anita sa...

Väldigt bra biltvätt ställe i Hidinge.
Man får bilen tvättat och sedan kaffe med gott fika.
Inte alla som har det så bra.

Kinna sa...

Fönstren kan gott vänta, de blir ju ändå snart skitiga igen. Blir ju fint med stakar och grejjer till jul ändå. Hoppas det slutar regna på er snart! Kram