onsdag, januari 6

25-30 grader kallt.

Nu är både nyår o trettonhelgen över.
Kalla helger har det varit.
Nyårsafton var J-E o jag till Knista kyrka på nyårsbön.
Efteråt blev vi bjudna till Britta o Gunnar en stund på kvällsfika.
12 slaget firade vi här hemma tillsammans med Alice.
Lite promenader blir det varje dag,men inte så långa.
Kim o barnen här en kort stund i söndags,de skulle åka fyrhjuling men det var för kallt.
Bettan o barnen här i måndags fikade o rastade Alice.
Sussie,Jonny o pojkarna till Hofors,Jonatan spelat handboll i Falun.

I går kväll hämtade AC o Per J-E o mig vi åkte till Viola o Pelle.
Där bjöds det på rårakor och fläsk,kräftor o gott fika.
När vi åkte hem på natten visade termometern 30 grader kallt.

I dag har jag o Alice varit ute på korta prommisar.
Jag har hittat en gammal tjock overall den är varm men inte så snygg.
Den duger bra åt en bondkäring på landet.

Blogghebbe säger hej för denna gång.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Jag tror att det är en väldigt snygg bondkäring!:)
Kram Hanna

Christina sa...

Kanelen o jag har tagit korta kissprommisar den sista tiden.En väl påpälsad pudel o påpälsad matte.

Anita sa...

Jag går inte ut när det är så kallt för en ful overall vill man inte visa sig i.
Man är ju stadsbo trots allt.
Det innebär lågskor, ingen halsduk och tunna skinnhandskar.

Kinna sa...

Overall är bara succé!! Ja gud så kallt ni verkar hag. Hoppas det blir mildare snart! Kram