söndag, januari 31

Kall söndag.

19-20 grader kallt i morse när jag rastade Alice o Sallie.
Men hörde lite fågelsång,trodde inte det var sant.
Sallie har varit här en vecka,lite busig är hon men snäll o gosig.

Vi saknar vår hundkompis Saga,som gick över regnbågsbron i onsdags.
Känns tomt att inte få träffa henne igen,hon var en härlig hund.
Det kom en ny liten tik i går Dizza heter hon,det blev bara en valp.

I onsdags kom Karolina o hälsade på oss i Hidinge.
Hon är en glad o pigg ung dam,sätter lite fart på gamla faster.
Undrade var jag hade mina bröllopskläder för dom ville hon se.
Så jag fick börja leta i olika kartonger i garderoben.
Hittade min klänning,slöja,brudhandskar o kort.
Karolina fick komma igen på torsdagskvällen o titta.
Hon gillade mina brudhandskar,dom kanske hon skall låna.
På tisdag flyger hon åter till Sydafrika o sin blivande man.

Har inte varit på hindersmässan tyckte det var för kallt.
J-E o jag var till Kumla traktorcenter i fredagseftermiddag.
Där bjöd dom på korv o kaffe,mycket traktorprat blir det oxå.

Min förkylning vill inte ge med sig riktigt tycker jag.
Trodde den skulle frysa bort nu när det är så kallt.

Nu har jag inget mer för denna gång,hej från blogghebbe.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Fågelsång? Oj, det var längesen man hörde det!

Tråkigt med Saga, saknar henne!

Kramar Hanna

Christina sa...

Trist detta med Saga.Träffade henne aldrig men vet ju vem hon var.Men var så säker nu har hundhimlen några riktiga "damer" där uppe.

maria sa...

Tack dulliga för hjälpen med Sallie! Det är ovärderligt!
KRAM

Kinna sa...

Jattetrist med Saga, men som mamma sa nu finns det tva riktigt vardiga damer till pa andra sidan regnbagsbron. Jag har kommit fram till att jag garna lanar de dar handskarna, funderar aven lite pa slojan... vill nog prova den igen. Ha det bra i vinterkylan. Kram