fredag, januari 22

Förkyld blogghebbe.

Har varit lite lat med skrivandet.
Förkylningen har varit jobbig,med nästäppa o huvudvärk.
Men med alvedon o näsdroppar hankar man sig fram.

Var på ängarna med Alice en dag så hon fick springa lös en stund.
Där plumsade hon omkring i snön,tyckte det var skoj.

Förra fredagen var jag och gratulerade Dwight på 75-årsdagen.
Fick gott fika med kakor o tårta.
Kikade in på Mega efter kläder men hittade inget som jag ville ha.
Jag får slita på mina gamla kläder så länge.
Min overall eller lovoven som Johannes sa när han var liten är skön att ha.
John-Erik är till Ingelstorp o kör undan snö så Birgitta kommer fram.
Han har mycket snökörning den här vintern.

Hugo kommer i dag skall vara här tills i morgon kväll.
Får se vad vi hittar på,han vill alltid ha något att syssla med.
Bettan,Marcus o Hanna skall på Älvsjömässan.

Blogghebbe önskar er en bra helg.

2 kommentarer:

Christina sa...

Lovov..(vad det nu var) lät roligt.Den är säkert bra att ha när faster hundpromenerar o fotograferar:-)

maria sa...

Tack för att du hjälper mig med Salli-Sprallie!
kram Maria