tisdag, september 29

Mega och Kyrkvägen.

Jag behöver en ny jacka nu i höst,köpte ingen förra året.
Åkte till Mega och tittade om det fanns något som skulle passa mig.
Provade flera stycken men de kändes inte så bra,så det fick vara för denna gång.
Anita ringde och beställde en hink med jord som jag var där med.
När jag kom dit satt Anita o Dwight i sin lugna hörna o solade sig.
Men sedan fick hon gå in och fixa fika till oss,det smakade gott.
På vägen hem var det lång kö mot E18 på grund av en olycka.
Så jag åkte Garphyttevägen hem istället,tur det finns fler vägar man kan välja.
I fredags eftermiddag var Johannes med oss till Odensbacken.
Det var flera firmor som visade sina traktorer,och andra grejer som hör till.
Korv och kaffe hör oxå till,så det är bara att mugga in.
Efter några timmar ute i blåsten var vi nöjda och åkte hem till Hidinge igen.

Nu säger blogghebbe hej för i kväll.

3 kommentarer:

Christina sa...

Trist att du inte hittade någon jacka på MEGA,faster.MEGA...ja då skom jag ju på en figur som kallades det han bodde hemma hos oss ett längre tag.Han var även med när "offa" var ute o promenerade med oss.

Anita sa...

Jag tycker att Garphyttevägen är rätt trevlig att åka, om det inte är halt förståss.
Tack för jorden, nu ska det sättas lökar i krukor.

Kinna sa...

Hej hej! Tur du kom med hinken med jord så att Anita inte blire sen med höstbruket. Synd bara att du inte hittade nån jacka. Ha det bra! Hälsa Jontelerik! Kram