tisdag, september 15

Vackert väder.

I dag har det nästan varit sommar,varmt o skönt.
Bakat bullar,städning och promenader så har dagen varit.
Hanna o Hugo här en stund på kvällen,Bettan på föräldramöte.
Johannes oxå här en sväng innan sin träning.
I går kväll var jag och grattade Ann-Britt på födelsedagen.
Fick träffa gossen Max redan 11 veckor gammal.
Har varit i skogen o plockat lingon,en dag förra veckan.
Fick följa med kompisen Gunilla och plocka bär det var trevligt.
Sedan blev det fika i det fina inglasade uterummet.
I söndags kom Anita i sin lilla bil,den var lortig tyckte hon.
Så det var bara att sätta fart med tvättning av den lortiga bilen.

John-Erik är förkyld ingen kan vara så sjuk som han.
Det är ju tråkigt när han har så mycket att göra.
Måste kanske pyssla om honom lite extra.

Hej från blogghebbe.

3 kommentarer:

Anita sa...

Inte bra med förkylning men det blir väl så när han får ligga för öppet fönster jämt.Det börjar bi kallt om nätterna.
Det är väl inte svininfluensan?
Min Clio står här och blänker, nästa gång jag hälsar på får jag väl ställa den vid kyrkan. Detta med tanke på det hot som jag fått kännedom om.

Christina sa...

Inte undra på att John-Erik blir förkyld när han får sova i "en frysbox".

Kinna sa...

Oj oj oj stackers Jontelerik. Ge han extra mycket saft i filmjölken. Det kommer säkert att hjälpa. Skönt att ni har också har fint väder =) Ta hand om er!