tisdag, september 8

Tisdagkväll.

Idag har det varit bra väder,blåst lagom så tvätten blev torr.
Annars är det blött i markerna torkar inte undan så fort nu.
Dansade på blöt gräsmatta i Tångeråsa,det klafsade runt fötterna.
Men det gick bra ändå,vi får komma dit nästa år oxå.
I lördags kom Anita o Dwight en liten stund o fikade.
Anitas handväska innehåller godis,det vet Alice så väl.
Jag var på surströmmimgsfest en kväll i förra veckan.
Ulla hade samlat ett gäng postisar,så även jag fick vara med.
Men jag åt sill,potatis o tunnbröd istället för strömmingen.
Det var roligt att träffas vi ses inte så ofta nu för tiden.

Nu kom Sussi o Johannes från fotbollsträningen.
Han undrade om vi ville ha hjälp någon dag.
Det finns alltid något som skall göras.

Nu säger jag hej då för i kväll/blogghebbe.

2 kommentarer:

Christina sa...

Förståndig faster som inte äter rutten fisk:-)

Kinna sa...

Kan inte göra annat än att hålla med mamsen. Jag har bara luktat på det och det luktar ju verkligen SKIT! Kan inte förstå hur folk kan äte det?! Vädret här är lite sämre idag, inget regn men lite skyar är det och lite kallare än vad det har varit. Här vattnar de med vateenspridare varje dag och trädgården här visar att våren är här :-)