måndag, november 9

Julmarknad.

I torsdags var Gunilla o jag med på en resa till Mårbacka.
Där var det julmarknad i uthusen omkring stora byggnaden.
Mycket fina saker fanns att köpa,lite dyrt tyckte jag.
På fredagen kom Helena o Max hit en stund.
John-Erik bytte däck på hennes bil.
Max var inne hos mig under tiden,han är så härlig.
Anita o Anders kom de ville oxå träffa Helena o Max.
Fredag kväll var Piga o Dräng till Strike o bowlade.
Har aldrig bowlat förr,det gick inte så för mig men det var kul.
Efteråt blev det god mat o dryck.
Lördag var Johannes här J-E o han körde in trädgårdsmöblerna.
Kvällen var vi på 70 årsfirande i Kvistbro församlingshem.
Det var Birgitta Olsson som hade kalas,hon fyllde den 5 november.
Mycket folk var samlade både släktingar o grannar.
Söndag förmiddag tvättning av skitig bil.
Bettan,Hanna o Hugo kom,de hämtade Hannas skrivbord.
Morfar fick en skiva med Vikingarna o chokladask.
Senare kom Sussi o Jonatan med blomma o skjorta.

Måndag morgon vaxade jag bilen,provade ett nytt vax som jag fått av Goody.
Hämtade Jonatan vid skolan,körde honom till tandläkaren i Fjugesta.
Nu skriver jag inte mer för den här gången/blogghebbe.

5 kommentarer:

Christina sa...

Tomt

Anita sa...

Det har hänt mycket, julmarknad, kalas och besök av Max.
J-E får öppna däckservice, han har många kunder.

Anonym sa...

Jonteleriks däckservice:-)

C H R I S T I N A sa...

Glömde namnet ju

Kinna sa...

Det verkar vara full rulle i Hidinge och utanför. Skönt ni rör på det lite. Nu får ni dansa varje kväll till Vikingarna :)