tisdag, november 3

En grå morgon,blev en fin dag.

Trots det gråa o tunga vädret i morse så blev det bra sedan.
Har städat o bakat kakor,mardrömmar blev det oxå.
Nu har det varit helg,med både spöken o helgon.
Jag är ju inget helgon precis,liknar mer ett spöke.
I lördags till kyrkogårdarna med lyktor o tände ljus.
Det är så vackert med alla ljus på gravarna om kvällen.
Sedan var vi o grattade Eric som fyller 12 år i dag.
Där bjöds det på kokt o grillad korv med mos,bröd o tillbehör.
Temat för dagen var korvkiosk,så vi fick göra våra mosbrickor själva.
Efteråt blev det kaffe,kakor o god tårta.
Söndagen var Hanna o Kim här,de lånade vår vedklyv en stund.
Hugo var på fotboll i Örebro med sina lagkompisar.
John-Erik o jag var till mässen på motionsdans.

Hanna o Johannes har prao nu i två veckor.
På torsdag skall jag o Gunilla till Mårbacka det är julmarknad där.

Nu skriver jag inte mer för i kväll,hej då.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Mormor du är ett helgon!
Dem där mardrömmarna måste jag komma och smaka nån dag.:)
Kram Hanna

Christina sa...

Apropå spöken.Det var en gång en liten tös som såg "tomtar o spöken" i Hammars kyrka.

Kinna sa...

Ha ha ha klockrent med korvkiosk tema! Det ska jag sno nån gång. Baka mer kakor så jag har till jag kommer i jul :)

Johannes sa...

Jag kommer någon dag och äter lite av kakorna:)