onsdag, november 18

Regn och rusk.

Inget roligt med detta väder,allting är så blött.
I dag har jag fixat 15 st flaskor saft av bär från frysen.
Mest svarta,röda vinbär,lite jordgubbar o rabarber.
Efteråt fick jag tvätta målning o golv i köket.
Är kladdig av mig när jag saftar,spiller o dräller.

Igår kväll var jag till Nybblekyrkan på allsång o fika.
Tysslinge,Vintrosa hembygdsförening var värdar för kvällen.
Anders Karlsson spelade dragspel till sångerna.
Han spelade även på sitt gamla 100 åriga durspel.

Bettan fyller 39 år i dag GRATTIS!
Vi firade Hugo o Bettan i lördags,temat var kakor o tårtor.
På söndagen var Hugo o Kim här,de provkörde Hugos fyrhjuling.
De var som stora lerhögar när de hade kört en stund.

Kvällen var jag på träning i mässen inför lucia festen.
Motionsdans blev det oxå,J-E var inte med han har ont i benet.
Tur man har körkort o klarar sig själv.
Blogghebbe säger hej för denna gång.

5 kommentarer:

Christina sa...

Faster ahr du funderat på sydväst o galonisar när du gör saft? Å tänk lilla "Ettan"..har blivit 39..tiden går.

Hanna sa...

Mums saft!:) Va gott!
Håller med dig Mormor, vädret är inge roligt!

Kram Hanna

Anita sa...

Till Lanna behövs inget körkort.
Den biten går det bra med cykel.
Tänk vilken fart det blir nedför backen.

Kinna sa...

Hej hej Ingeligerdi! Ja mer saft!! Denna veckan har det varit höstväder här i Silver lakes. Hoppas det snart blir bättre. Så tråkigt med Jonteleriks ben. Hoppas att han blir bättre snart. Ge han extra mycket saft i filen så blir han nog frisk snart =) Kram

neson sa...

Ingeligerdis goda SAFT! hihi